Mező, KatalinKissné Bársony, Beáta2019-02-282019-02-282019-02-28http://hdl.handle.net/2437/264138A szakdolgozat célja, annak a bemutatása, hogy milyen eszközök, lehetőségek révén tudnak a bölcsődékben dolgozó kisgyermeknevelők hozzájárulni a gyermekek mozgás- és beszédfejlődésének a megsegítéséhez. Ennek érdekében a dolgozat első elméleti részében bemutatásra kerülnek a gyermekkori mozgásfejlődés jellemzői, valamint azok a mozgásfejlődési szakaszok, melyeken végigmennek a gyermekek 3 éves korukig. Ismertetésre kerül a beszédfejlődés, s annak szakaszai, valamint a mozgás- és a beszéd fejlődésének összefüggései. A dolgozat kifejti azoknak a lehetőségeknek a körét, melyek segítségével e két fejlődési terület fejlődését a kisgyermeknevelők támogatni tudják. Betekintést nyújt a bölcsődei nevelés sajátosságaiba, valamint ismerteti a bölcsődei napirendben szereplő tevékenységeket, azok megszervezésének főbb szempontjait. A szakdolgozatban kifejtésre kerülnek a nevelés főbb helyzetei, s az azokban rejlő fejlesztési lehetőségek is.42humozgásfejlődésbeszédfejlődésbölcsődebölcsődei tevékenységekfejlődés segítéseA kisgyermek mozgás-és beszédfejlődésének segítése a bölcsődébenDEENK Témalista::Neveléstudomány