Mező, KatalinBarna , István2023-12-152023-12-152023-10-13https://hdl.handle.net/2437/363403A szakdolgozatomban bemutatom a fejlesztőpedagógus szerepét, helyét a közoktatási intézményben. Megismertetem a fejlesztőpedagógus klienskörét, és azt, hogy milyen problémákon tud segíteni. A napközi működését szabályozó törvények- rendeletek bemutatása után a játék fontosságát és fejlesztő szerepét hansúlyozom. A szakdolgozatomban vizsgálom, hogy a napközis nevelő, ha fejlesztőpedagógiai ismeretekkel rendelkezik, akkor elő tudja-e segíteni az olvasás -írás fejlesztését anélkül hogy a diák tudja azt, hogy fejlesztésen vesz részt. A ilyen módon történt fejlesztés hatással van -e az olvasás-írás képességének alakulásában, mely megjelenik az írás kép általános javulásában is. Megvizsgálom azt hogy a napközi megfelelő szintér-e a fejlesztő tartalmú foglalkozások megtartására. Mindezeket a vizsgálatokat kérdőíves módszer segítségével végeztem. Eredményként elmondható, hogy ha az érdmjegyekben nem is jelentkezett némi javulás, legalább a gyerekek olvasási kedvük némileg javult. bátrabbak, magabiztosabbak lettek.34hufejlesztőpedagógiatanulás fejlesztésfejlesztő játékFejlesztőpedagógus szerepe a napközibenDEENK Témalista::NeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.