Fenyves, Noémi DóraNagy, Renáta2024-06-182024-06-182024https://hdl.handle.net/2437/373382Változások mindig voltak és lesznek. Napjainkban a változás egyik legmarkánsabb katalizátora maga az ember. Az általa kialakított tevékenységek, különösképpen az új technológiák megjelenése miatt rengeteg változás következik be a mindennapi munkában, munkafolyamatokban, és ez mind a szervezetekre, mind az ott dolgozó egyénekre is hatást gyakorol. Éppen ezért nagyon fontos, hogy ezek a folyamatok ne véletlenszerűen, hanem tudatosan történjenek: vezetői kézben tartsák ezek irányítását, és a szervezetek tagjai is alkalmazkodni tudjanak a megváltozott helyzethez, ne csupán elszenvedői, hanem aktív résztvevői legyenek az eseményeknek. Ám sajnos nem minden esetben tudunk tudatosan felkészülni az esetleges változásokra. A geopolitikai feszültségek és konfliktusok világszerte komoly kihívások elé állítják a vállalatokat. A Michelin, mint multinacionális abroncsgyártó vállalat, nem kivétel ebben a tekintetben. A vállalatnak gyakran kell alkalmazkodnia a változó politikai és gazdasági környezethez, hogy fenntartsa versenyképességét és biztosítsa a folyamatos működést. Jelen záródolgozat a Michelin vállalat esetében vizsgálja meg, hogy hogyan alkalmazható a változásmenedzsment a geopolitikai krízishelyzetek kezelésére, az Oroszországgal és Ukrajnával kapcsolatos feszültségek példáján keresztül.26huváltozásmenedzsmentkríziskezelésabroncsgyártásMichelinVáltozásmenedzsment geopolitikai krízishelyzetbenChange management in a geopolitical crisis situationKözgazdaságtudomány::VállalatgazdaságtanHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.