Hajnal, ZsoltZelizi, Stefánia2016-01-252016-01-252016http://hdl.handle.net/2437/221562A társadalom tagjaival való érintkezésünk során szinte nincs olyan szituáció, amely ne rejtené magában a konfliktus és az esetleges jogvita lehetőségét. Gyengébb alkupozícióban lévő fogyasztóként gyakran találjuk magunkat olyan helyzetben, amikor nem tudjuk, melyik vitarendezési fórum eljárása biztosítaná a leghatékonyabb jogorvoslatot az ügyünkben. Ha vásárlásunk értéke csekély, a peres eljárás megindítása pozitív végkimenetel esetén sem mindig kifizetődő. Dolgozatomban szeretném bemutatni azokat az alternatív vitarendezési megoldásokat, melyek gyorsabb, békésebb módját jelentik a fogyasztók és kereskedők közötti jogviták kezelésének. Törekedtem arra, hogy nem csupán a hazai lehetőségeket, de egyes uniós tagállamok gyakorlatát is bemutassam, különös tekintettel az online felületen intézhető, illetve a határon átnyúló jogvitákra.72hufogyasztóvédelembékéltetésalternatívBékéltetés fogyasztói jogvitákbanDEENK Témalista::Jogtudomány::Polgári jog