Hevessy, GáborHevessy, Angéla2019-10-242019-10-242019-10-24http://hdl.handle.net/2437/274785A magyar turizmus teljesítménye 2010 óta töretlenül nő, a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma, az általuk realizált árbevétel és a foglaltság is minden évben drasztikus különbséggel múlja felül az előző évi, szintén rekordnak számító eredményeket. Ugyanakkor, a szektor átlag alatti bérekkel, ennek okán jelentős fluktuációval és ebből fakadó betöltetlen pozíciókkal, munkaerő-hiánnyal küzd. Ebben a helyzetben a szállodák számára a munkaerő-megtartás szinte egyetlen lehetősége a hatékony emberi erőforrás menedzsmentben rejlik.Szakdolgozatomban éppen ezért azt vizsgálom, hogyan valósulnak meg az emberi erőforrás menedzsment folyamatok Debrecen szállodáiban. Primer kutatásom keretében négy olyan debreceni szálloda vezetőjével készítettem mélyinterjút, melyek a város és a régió szálláskínálatának jelentős szereplői. A szakemberek válaszai alapján összevetettem egy három-, két négy- és egy ötcsillagos szálloda humán erőforrás menedzsment folyamatait, majd az eredmények alapján levontam következtetéseimet, és javaslatokat fogalmaztam meg a funkciók még hatékonyabbá tételének érdekében.63huHRszállodamunkaerőEmberi erőforrás menedzsment a debreceni szállodákbanHuman Resources management in hotels of DebrecenDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Vezetéstudomány, menedzsment