Szilágyi, BarnabásRubóczki, Ibolya2016-04-292016-04-292016-04-28http://hdl.handle.net/2437/225976A dolgozat a mozgáskorlátozott gyermek többségi óvodában történő neveléséről szól. Bemutatja, hogy kit nevezünk mozgáskorlátozott gyermeknek a törvényi meghatározás szerint, orvosi szempontból és gyógypedagógiai szempontból. Bemutatja, hogy milyen lehetősége van a mozgáskorlátozott gyermeknek óvodaválasztás szempontjából és, hogy milyen feltételek kellenek ahhoz, hogy a gyermek többségi óvodai nevelésben részesülhessen. Bemutatja a dolgozat mozgáskorlátozott gyermek óvodába történő beszoktatásának nehézségeit és a beszoktatás fajtáit. Bemutatja továbbá az óvodai fejlesztési nehézségeket, problémákat és a lehetséges megoldásokat. A dolgozat végén találunk egy mozgáskorlátozott gyermek édesapjával készített interjút, amelyben beszámol az óvodáskorú gyermeke nehézségeiről és fejlődéséről.42huNevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarországbeszoktatásfejlesztésóvodamozgáskorlátozott gyermekintegrált nevelésMozgáskorlátozott gyermek beszoktatása és fejlesztése a többségi óvodábanDEENK Témalista::Neveléstudomány