Szabó, ÁgnesSzabó, Vivien2024-06-172024-06-172024-04-05https://hdl.handle.net/2437/373127Napjainkban a mindennapi életünk része az infokommunikációs eszközök használata. Szakdolgozatomban a bemutatom az anyanyelv elsajátítás elméleteit, folyamatát a preverbális időszaktól az óvodáskorig. Vizsgálatomban az óvodáskorú gyermekek spontán megnyilvánulásainak grammatikai szerkesztettségét, valamint a kutatásban résztvevő gyermekek szókincsének fejlettségét vizsgáltam. A szakdolgozatom célja, hogy választ kapjak azon feltevésemre, hogy azon gyermekek akik 3-4 órát vagy annál több időintervallumban használnak infokommunikációs eszközöket, elmaradottabb a szókincsük és beszédük grammatikai szerkesztettsége a saját életkoruktól. Kutatásom fő konklúziója, hogy befolyásolja-e az infokommunikációs eszközök használata és a hangos mesolvasás a gyermekek szókincsének fejlődését, valamint a spontán narratíváik szerkesztettségének fejlettségét.48huKFM módszerIKT eszközökóvodáskorú gyermekekközlésegység fejlődési mutatójaLAPP tesztanyanyelv elsajátításszókincsfejlődésAz óvodáskorú gyermekek narratíváinak vizsgálata a KFM módszerével az infokommunikációs eszközök hatásának jegyébenNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.