Juhász, ErikaPercze, Dalma2021-04-132021-04-132021-04-12http://hdl.handle.net/2437/305760Kvantitatív kutatásomat a Debreceni Egyetem közösségi művelődés tanár szakos hallgatók körében végeztem el. A kutatáshoz nyolc személlyel készítettem félig strukturált interjút. Kutatásom legfőbb célja az volt, hogy megtudjuk, a középiskolás évek iskolai közösségi szolgálatának milyen ráhatása volt, illetve van jelenleg is a Debreceni Egyetem közösségi művelődés tanár szakos hallgatók szemléletére és személyiségére. Szakdolgozatom legfőbb kérdéseként megjelent, hogy a közösségi szolgálat hosszútávon mennyire tudta megváltoztatni a diákok szemléletét, illetve azon tanulók szemléletét, akik pedagógusi pályát választva folytatják a következő generációk nevelését. Fő célkitűzéseim közé tartozott még a szolgálat céljainak teljesülését vizsgálva, hogy kiderítsem, milyen egyéni hatása volt a programnak az életükre nézve, kihez mit adtak hozzá a szolgálati tevékenységek.71huIKSztársadalmi felelősségvállalásközösségi művelődés tanárÖsszehasonlító elemzés az Iskolai Közösségi Szolgálat rendszerébenDEENK Témalista::Neveléstudomány