Varga, ZsuzsannaPósalaki, Rebeka2024-06-122024-06-122024https://hdl.handle.net/2437/372440A környezeti nevelés rendkívül fontos mind a természeti környezet megőrzése, mind a gyermek teljes személyiségfejlődése szempontjából. Ez a folyamat hozzájárul az egyének ön- és felelősségtudatának kialakításához, valamint segít az egészséges személyiségfejlődésben és az egyensúly kialakításában a testi, szellemi, érzelmi és lelki tulajdonságok között. Közvetlen tapasztalatok szerzése és a békák megismerése rendkívül fontos az iskolás korosztály számára, mivel a gyerekek általában nem félnek az állatoktól, amíg nem tanulnak negatív reakciókat a környezetüktől. Az iskolai környezet és az oktatás lehetőséget nyújt arra, hogy befolyásoljuk a gyerekek véleményét és attitűdjét a farkatlan kétéltűekkel kapcsolatban. A diplomadolgozat részeként elvégzett kutatás egy kérdőív segítségével vizsgálta a gyerekek reakcióit és viszolygását az említett állatcsoporttal szemben. Ez lehetővé teszi, hogy az eredmények alapján megismerjük a tanulók kezdeti attitűdjét, valamint értékeljük az előadás hatékonyságát és az esetleges attitűdváltozást. A tevékenységem célja az volt, hogy vizsgáljam, milyen hatással vannak az ismeretterjesztő előadásaim a különböző korcsoportú gyermekek békákhoz fűződő viszonyára, és felmérjem a természetvédelmi ismeretterjesztés hatékonyságát.43hukörnyezetinevelésinteraktívbékákszemléletformálásBékákkal kapcsolatos szemléletformáló előadás hatása a rend fajainak megítéléséreKörnyezettudományok::Környezeti nevelésHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.