Sebestyén, AttilaLakatos, Dóra2016-04-182016-04-182016-04-13http://hdl.handle.net/2437/224975Szakdolgozatom középpontjában a 4024, a debreceni médiapiac egykori meghatározó online szereplője áll. Választásom azért esett erre a témára, mert a 4024 egy újfajta, leginkább a külföldi és új, fővárosi online hírportálokra jellemző stílust alkalmazott, valamint politikailag független volt, ami manapság kevés hazai portálról mondható el. A 4024 egyik szerkesztőjeként aktívan részt vettem a szerkesztőségi munkában, így átlátom, hogyan épült fel és működött az oldal, majd később mi okozta a végét. Mivel később kapcsolódtam be a munkába, szeretném megvizsgálni, archiválni ennek a lokális hírportálnak a történetét és működését. Dolgozatom során azt vizsgálom, hogyan vált egy hallgatótársak által szerkesztett blog egy kiadóval rendelkező, hivatalos, bejegyzett sajtótermékké. Majd arra keresem a választ, hogy mi okozta a 4024 megszűnését. Hipotézisem szerint marketingszakemberek és kapcsolatok nélkül nem tud komoly sikereket elérni egy hírportál Magyarországon. A 4024 nem rendelkezett kapcsolati tőkével és marketingszakemberrel. Függetlenül, önerőből, saját eszközeikkel próbáltak helytállni a debreceni médiapiacon, mely beszűkült, nem nyitott az új jelenségekre. A Facebook új algoritmusai és a kis- és középvállalkozások hirdetési szokásai is nagyban befolyásolták a 4024 történetének alakulását. Kutatásom során többször beszélgetést folytattam a 4024 alapítóival, hasznosítottam tapasztalataimat és cikkelemzéssel foglalkoztam.66huCC0 1.0 UniversalhírpotálonlineFacebookhirdetésmédiapiacA közösségi kommunikáció lehetőségei és veszélyei az online újságírásbanEgy vidéki hírportál felemelkedése és kudarcaAdvatage and disadvantage of social communicatin in the online journalismAdvatage and disadvantage of social communicatin in the online journalismDEENK Témalista::Társadalomtudományok