Bujdosóné Papp , AndreaBerecz, Ilona Margit2025-06-112025-06-112025-04-06https://hdl.handle.net/2437/391345A szakdolgozat témája a szövegértés képességének fejlesztési lehetősége a tanulásban akadályozott tanulók körében, a kortárs magyar gyermekirodalomi művek és szövegtípusok felhasználásával. A dolgozat aktualitását adja, hogy a 2020-ban deklarált Nemzeti Alaptanterv az „Irodalmi kultúra, irodalmi művek értelmezése” témakörben új elemként megfogalmazza a kortárs gyermekirodalmi művek felhasználásának igényét a szövegértési képesség fejlesztésében. A szakdolgozat képet ad a kortárs magyar gyermekirodalom jelenlétéről és szerepéről napjaink közoktatásában, különösen az általános iskola alsó tagozatában, bemutatja a magyar nyelv és irodalom tantárgy keretein belüli szerepét, valamint felhívja a figyelmet a szövegértés készség szintre emelésében betöltött fontosságára. Kitér a kortárs gyermekirodalom szerepére az irodalom órákon és szerepére a szövegértés képességének fejlesztésében.54hutanulásban akadályozottkortárs gyermekirodalomgyógypedagógiaszövegértésA tanulásban akadályozott gyermekek szövegértésének vizsgálata és fejlesztési lehetőségei kortárs magyar gyermekirodalmi alkotásokkalNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.