Szakály, ZoltánPéter, Imola Lívia2018-05-222018-05-222018-05-18http://hdl.handle.net/2437/252556Az Agrárgazdaság Kft. marketingtevékenységét, azon belül is a saját nemesítésű debreceni kukoricahibridek marketingjét, értékesítésének alakulását vizsgáltam. A marketing ráfordítások hatékonyságának értékelése során megállapítottam, hogy a kommunikációs kampányok közül a leghatékonyabbak az újsághirdetések voltak hisz ezek nagy számban jutnak el a célközönséghez. A cég bemutatása s a cég története során igyekeztem érzékeltetni, hogy az Agrárgazdaság Kft. még ma is egy mezőgazdasági nagyüzem ahol a különböző ágazatok (növénytermesztés, állattenyésztés, feldolgozás, vetőmagtermelés és kereskedelem) egymásra épülve segítik egymást. A magyarországi ár és jövedelem viszonyok mellett azonban a vállalat jövedelemképességére a hibridkukorica vetőmag volt a legnagyobb hatással. A Kelet Európai piacok fokozott elvesztésével és a magyarországi sajátos támogatáspolitika alakulásával a cég folyamatosan veszíti el a vevőit. Végezetül azt állapítottam meg, hogy fiatal ambiciózus agárvégzettségű szakemberek beállításával javulhatna az eladott kukorica vetőmag mennyisége és ezen szakemberek alkalmazásával a hosszú távon kompenzálnák az alkalmazásukkal járó munkabér és járulékos költségeket.29huértékesítésHibrid kukorica vetőmag értékesítés és marketing tevékeny vizsgálata az Agrárgazdaság Kft.-benDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány