Soltész, JuditPappné Somogyi, Ildikó2013-12-092013-12-0920132013-12-09http://hdl.handle.net/2437/177443Dolgozatomban először bemutattam a fegyelmi eljárás és az azt megelőző egyeztető tárgyalás iskolánk által bevezetett rendjét, majd áttekintettem a fegyelmi eljárás törvényi hátterét és a konfliktusok illetve az alternatív vitarendezés irodalmát. Munkám során kérdőíves módszerrel megvizsgáltam, hogy iskolánk diákjai és tanárai hogyan vélekednek a resztoratív konferenciáról, mint a fegyelmi eljárást megelőző egyeztető tárgyalás módszeréről. Eredményeim azt mutatták, hogy szükséges tanulóink és kollégáink ismereteinek fejlesztése ezen a területen. A konferenciák eredményeiről, a jóvátétel végrehajtásáról rendszeresen be kell számolni az érintetteknek és nagyobb hangsúlyt kell fektetni az utókövetésre. Ezzel, illetve az eredmények bemutatásával biztosítható a módszer elfogadottságának növelése és az, hogy a resztoratív technika pozitív hatásai általánosan megnyilvánulhassanak iskolánkban. Végezetül a vezetőség konkrét feladatait, tevékenységeit foglaltam össze, amit annak érdekében kell végrehajtanunk, hogy a szükséges pozitív változások kibontakozását elősegítsük. Mindezt annak érdekében, hogy iskolánk légkörét javítsuk, közösségeinket gondoskodó és megtartó közösségekké formálhassuk, hogy diákjainkat és kollégáinkat megtanítsuk a konfliktusok kezelésének eredményes módszereire és javítsuk a szülők és az iskola kapcsolatát is.65hufegyelmiresztoratívA resztoratív technika alkalmazása a fegyelmi eljárást megelőző egyeztető tárgyalásonDEENK Témalista::Neveléstudomány