Mező , KatalinPapp, Olga2024-06-172024-06-172024-04-09https://hdl.handle.net/2437/372851A szakdolgozat bemutatja, milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a zenei tehetséggondozásra és annak támogatási rendszerének kiépítésére a köznevelésben és a civil szférában. A dolgozat célja rávilágítani és bemutatni, milyen lehetőségeket biztosít a zenei tehetséggondozásra a törvényhozó és a fenntartó. Azok mennyire bizonyulnak elegendőnek, hogyan tudják a lehetőségeket bővíteni a civil szervezetek és milyen szerep juthat ebben az esetben egy közoktatási vezetőnek. Mindez három vidéki alapfokú művészetoktatási intézmény és egy harmonika tanszak támogatására létrehozott alapítvány példáján történik. A közel húsz éves szervezet Kuratórium elnökével és tagjaival történt beszélgetés nyomán megtudhatjuk, mi vezérelte a testületet az adott programok létrehozásában. Az elmúlt idő távlatából visszatekintve megtudhatjuk, mennyit fejlődött maga az Alapítvány és a kezdeményezéseik milyen eredményességgel zárultak.57hutehetséggondozászeneművészetZenei tehetséggondozó rendszer lehetőségei az alapfokú művészeti iskolában és a civil szférábanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.