Szabó-Rétháti , CsillaRákóczi, Gáborné2022-10-242022-10-242022-10-24https://hdl.handle.net/2437/338033A szakdolgozat témája a szókincsbővítés, mint fejlesztési terület. A fejlesztés 24 fő 1. évfolyamos (6-8 éves) gyermekek körében zajlott 3 hónapon át. Az aktuális szókincs felméréséhez szükséges bemeneti tesztet egy kontrollcsoport (párhuzamos 1. osztály) is megírta. A fejlesztés emelt mennyiségű, játékos szókincsbővítő feladatokkal valósult meg. Az eredmények összevetése érdekében, 3 hónap után a tesztet mindkét osztályban megismételtük. A kimeneti eredmények összevetéséből kiderül, hogy az emelt mennyiségben, rendszeresen elvégzett játékok, feladatok milyen mértékben bővítik a gyermekek szókincsét.51 oldalhuanyanyelvi fejlesztésszókincsbővítés6-8 éves korosztályA fejlesztőpedagógus lehetőségei a nyelvi képességek fejlesztésében, különös tekintettel a szókincsbővítésre a 6-8 éves korosztály körébenDEENK Témalista::Nyelvtudomány::Alkalmazott nyelvészet