Buda, AndrásBarnucz, Nóra2016-06-012016-06-012016-06-01http://hdl.handle.net/2437/228286A dolgozatban az IKT eszközök a pedagógusok munkájára és a tanulók attitűdjére, motivációjára vonatkozó hatását vizsgáljuk az intézményvezetők és helyettesek szemszögéből. A téma aktualitását az adja, hogy az elektronikusan támogatott tanítás-tanulás hatalmas teret nyert magának a köz- és felsőoktatásban egyaránt (Felvégi, 2005). A kérdés az, hogy 2016-ra történt-e érdemi változás az utóbbi mérésekhez képest (Hunya, 2007; Lakatosné 2010). Milyen irányú változás tapasztalható az intézményvezetők attitűdjében az IKT eszközök oktatásban történő használata; valamint az IKT eszközök pedagógusokra, tanulókra és az intézményekre kifejtett hatását illetően. A kutatók (García & Roblin, 2008; Drent & Meelissen, 2008) egyetértenek abban, hogy az oktatás minden szintjén fontos a digitális kompetencia fejlesztési lehetőségeinek kiaknázása, hiszen a „Z” generáció után következő generáció számára már teljesen hiteltelenné válhat, ha a tanáraik nem tudják, vagy nem akarják használni a környezet adta lehetőségeket. Elemzésünk alapjául saját kérdőívet készítettünk. A kutatásban magyarországi közoktatási intézmények vezetői és helyettesi vettek részt. A kérdőív kitöltése papír alapon és online-módon történt. A kutatás 2016. március elején indult és április végéig tartott, amelynek során 50 fő válaszolt a kérdőívünkre. Az adatbázist SPSS statisztikai programmal elemeztük. Bizonyos mértékben sikerült feltérképezni az egyes intézmények pedagógusainak, tanulóinak attitűdjét az IKT eszközök oktatásban történő használatával kapcsolatban, valamint az intézmények IKT ellátottságáról is sikerült tájékozódnunk az intézményvezetők és helyettesek szemszögéből vizsgálva a kérdéseket.57huIKTintézményvezetőkdigitális írástudásdigitális kommunikációAz információs és kommunikációs technológiai eszközök szerepe a közoktatásban az intézményvezetők és intézményvezető helyettesek szemszögébőlThe role of information and communication technologies in public education in the view of headmasters and deputy headteachersDEENK Témalista::Neveléstudomány