Fenyő, ImrePerecsényi, Csongor2025-06-112025-06-112025https://hdl.handle.net/2437/391178A szakdolgozat a serdülőkorúak média és digitálistartalom-fogyasztási szokásait és ezek pszichoszociális fejlődésükre gyakorolt hatásait vizsgálja, Abraham Maslow szükséglet és motiváció elméletének, Erik Homburger Erikson pszichoszociális elméletének és James Marcia identitás értelmezési modelljének kontextusában. Elemző jelleggel mutatja be az eltérő online tartalomfogyasztási szokásokat, a médiumok használatának generációs vetületét. Ismertet néhány digitális kormányzati programot és civil kezdeményezést, amelyek a biztonságos és tudatos médiahasználatot szolgálják, kitér a cyberbullying jelenségre és az online világ lehetséges veszélyforrásaira. A kérdőíves kutatásban több mint száz serdülő vett részt. Válaszaik képet adnak az általánosnak tekinthető aktuális helyzetről.79hufejlődéslélektandigitális tartalomcyberbullyingMédia- és digitálistartalom-fogyasztási szokások serdülő korban, a média hatása a gyermekek pszichoszociális fejlődéséreNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.