Fenyő, ImreSirola, Marcella2022-03-102022-03-102022-03-10http://hdl.handle.net/2437/329201A szakdolgozat fő témája az iskolai autonómia feltételrendszere, létrejötte, jogi háttere, valamint ehhez a szervezethez tartozó tagok önállósága. Az iskola működését nemcsak az adott társadalom igényei befolyásolják, hanem a központi hatalom centralizált vagy decentralizált jellege is.A tananyag elsajátítása mellett a társadalom által elvárt érték- és normarendszer közvetítése a szakdolgozat egyik fő témája. Ennek eredményességét a pedagógus személyisége, attitűdjei, képességei és készségei is meghatározzák. Foglalkozik azzal a kérdéssel is, mi által nyeri el a pedagógus a "jó" vagy "rossz" tanár címet. A szakdolgozat feltárja a szülő-diák-tanár kapcsolatrendszert, valamint ehhez társuló vezetői képességek megjelenését, tanulhatóságát, kialakulását.40huautonómiaönállóságkapcsolatrendszervezetői képességekIskolai autonómia a tanár-diák-szülő kapcsolatrendszerbenVezetői képességek szerepe az intézménybenSchulautonomie im Kontakt unter dem Lehrer - dem Schüler - den ElternDEENK Témalista::Neveléstudomány