Engler, ÁgnesVizniczki, Viktória2014-04-302014-04-302014-04-302014-04-30http://hdl.handle.net/2437/190782Minden tanulás valamilyen motiváción alapszik - lehet az külső vagy belső - így minden színtéren teljes mértékben jelen van. A mai világban a XXI. század kihívásaira adott válaszként, az élethosszig tartó tanulás alanyi jog, illetve mindenki számára kulcsfontosságú szükséglet a munkahelyek megszerzéséhez, megtartásához, továbbá az át- és továbbképzésekhez is egyaránt. Az egész életen át tartó tanulás létrehozásának célja, olyan tanulási tevékenység elindítása, amely a tudást, készségeket illetve kompetenciát egyaránt fejleszti. Ennek megvalósítása a társadalom és a gazdaság közös feladataként határozható meg, melynek célja, hogy az egyén piacképes, szakképzett munkaerővé váljon. Magyarországon számos oktatási iroda üzemel, ami a felnőttek számára is biztosít megannyi tanulási lehetőséget. Feladatuk rendkívül összetett, egy képzésre való igény felméréstől egészen a képzést követő elszámolásig, értékelésig. Ebből kifolyólag döntöttem úgy, hogy kiválasztok egy céget, és közelebbről, részletesen megvizsgálom működését, tevékenységét, hogy konkrétabban átlássam tevékenységüket. Választásom a Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda Kft.-re esett. A szakdolgozat célja egy konkrét felnőttképzési szervezet gyakorlati működésének, tevékenységének tanulmányozása, amelynek során kiemelt figyelmet kapnak a motivációt érintő kérdések. Az elsődleges cél tehát a cég történetének, működésének, tevékenységeinek bemutatása esettanulmány tükrében, valamint interjúk készítésével, részletesen kitérve a résztvevők motiválására.39hutanulási motivációfelnőttképzésFelnőttképzésben résztvevők tanulási motivációi egy esettanulmány tükrébenA Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda Kft. felnőttképzési tapasztalataiDEENK Témalista::Neveléstudomány