Hegedűs, RolandSzegedi, Veronika2020-04-202020-04-202020-04-19http://hdl.handle.net/2437/284104Még több fejlesztő komplexumok, fejlesztő iskolák létrehozása szükséges ahhoz, hogy az érintett személyeknek javuljon az életminősége. A kutatásom során a szakirodalmak, a fogalmak, a törvényi hátterek áttanulmányozása után, interjút készítettem a szülőkkel, és egy sikeresen működő oktatási intézményegység vezetőjével. Személyesen beszélgettem a tapasztalatokról az érintett családokkal. Megismerve elvárásaikat, félelmeiket, nehézségeiket, amelyek megnehezítik mindennapjaikat. Hogyan változott meg az életük, a sérült gyermek születése után? Van –e segítségük, akire rá tudják bízni a sérült gyermeket? Szülőként mit várnak el a fejlesztéstől? Mennyire elégedettek a szakemberek munkájával? Kérdések, amelyekre válaszolva kirajzolódik a jövőbeni elképzelés mind a családok, mind a szakma részéről. A cél mindenki számára ugyanaz: fejlődés a kommunikáció, a mozgás az önkiszolgálás, a praktikum területén.40hufogyatékos gyermeksérült tanulókSúlyosan-halmozottan fogyatékos gyermekek eredményes fejlesztésének intézményi megteremtéseDEENK Témalista::Neveléstudomány