Terjék, LászlóKiss, Virág2019-05-032019-05-032019-04-26http://hdl.handle.net/2437/266733Jelen tanulmányom arra keresi a választ, milyen lehetőségekkel rendelkezik egy kényszervállalkozásból indult kisvállalkozás ahhoz, hogy túllépve saját keretein fejlődni tudjon a hazai piacgazdaság színterén. Ezért szakdolgozatomban egy családi vállalkozás működési stratégiájának elemzését mutatom be. Ennek jelentőségét gazdaságpolitikai indokokkal is alátámasztom.A téma aktualitását az adja, hogy az egyre növekedő piaci versenyben azok a vállalkozások maradnak hosszútávon életképesek, akik tudatosan tervezik stratégiájukat. A kutatás célja azon mutatók összegyűjtése, elemzése, melyek reális képet nyújtanak a kisvállalkozás piaci helyzetéről, eszköz és személyi állományáról, az általa forgalmazott termékek piacképességéről. Vizsgálom a konkurenciát, versenytársak piacképességét, összehasonlítom a cég mutatóit a legnagyobb vetélytárs mutatóival. Az összegyűjtött adatok és elemzések alapján olyan javaslatokat kívánok megfogalmazni, mely a cég növekedését és piaci helyzetének stabilitását eredményezheti. A Kft. jelenlegi helyzetén hogyan tud javítani és milyen változásra van szükség céljai eléréséhez.70huműködési stratégiastratégiatervvállalatA Maródi és Fiai Nagykereskedelmi Kft. működési stratégiájának vizsgálataExamination of operations strategy at Maródi és Fiai Nagykereskedelmi Ltd.DEENK Témalista::Közgazdaságtudomány