Kelemen-Mónus, AnnaPető, IldikóGalán, AnitaBalázs-Földi, EmeseKocsis, Péter CsabaRákó, ErzsébetRétháti, CsillaMező, KatalinPornói, ImreRákó, Erzsébet2025-03-202025-03-202023978-963-490-566-0https://hdl.handle.net/2437/388495Forgalmazza a Debreceni Egyetemi Kiadó - Debrecen University.A fogyatékossággal élő gyermekek, fiatalok nevelésének-oktatásának, segítésének lehetőségeit veszik számba a jelen kötetben megjelent tanulmányok. Két nagy terület – a gyógypedagógia és a szociálpedagógia – művelői vállalkoztak arra, hogy felvonultassák azt a tudáskészletet, amivel mind a gyógypedagógia, mind a szociálpedagógia szakos hallgatók ismereteit gyarapíthatják. A kötet első tanulmánya a Jelnyelvi tolmácsolás az esélyegyenlőség az AAK metszetében címet viseli, ami Kelemen-Mónus Anna, Pető Ildikó tollából született. Az augmentatív és alternatív kommunikáció rendszeréhez tartozó jelnyelvet nemcsak a siketek, de más kommunikációs nehézséggel/zavarral küzdő személyek is hatékonyan használják. A tanulmányban a szerzők az esélyegyenlőségre vonatkozó jogszabályok áttekintése után a kommunikációs zavarokkal küzdők főbb jellemzőit, a zavarok okait, az augmentatív és alternatív kommunikáció fogalmát, célját és a segédeszköz igény alapján annak rendszerét mutatja be a szerzőpáros.huesélyegyenlőségfejlesztésgyógypedagógiaEsélyek és lehetőségek a fogyatékossággal élő emberek számárakönyvTanulmányok a segítés, az oktatás, fejlesztés témakörébőlnem hozzáférhető180Orvos- és egészségtudományok::EgészségtudományokBölcsészettudományok::Neveléstudományoknyomtatott