Fehér, AndrásNagy, Roland2016-11-032016-11-032016-10-28http://hdl.handle.net/2437/231585A DVSC Futball Klub üzleti és marketingtevékenységét mutatom be, ezen belül is kitérek a fejlesztési lehetőségekre. Sok minden összefüggésbe hozható egy ország és egy város futballjával és fejlesztési lehetőségeivel, de úgy vélem, marketing szempontból számtalan kiaknázatlan terület lehet, amik felhasználásával esetlegesen eredeményesebbé tehető egy futball klub mind mutatot játékban és jobb helyezésekben a bajnokságokban, és ezáltal több néző kicsalogatásában a stadionokban, mind a klub működtetésében és anyagi fejlődésében, továbbá a szponzorok megnyerésében is. A szakirodalmi áttekintés részben bemutatom a sportmarketinget általánosságban, ezen belül is a fogalmát, szerepét a sportban, továbbá szót ejtek a piacszegmentációról és a szponzorálásról is. Ezek után elemzem a sportmarketinget a 7P alapján, majd a szakirodalmi áttekintés harmadik részében a DVSC futball klubról írok, ezen belül is a történetéről, legnagyobb eredményeiről és legsikeresebb játékosairól, sportmarketing tevékenységéről és marketingstratégiájáról, továbbá a DVSC jövőbeli elképzeléseiről és céljairól fogok írni. Végezetül pedig szót fogok ejteni a Nagyerdei Stadionról és a Debreceni Labdarúgó Akadémiáról. Az anyag és módszertan részben a primer és szekunder kutatásaimat mutatom be, ezeken belül is a mélyinterjúim alanyait, mélyinterjúim céljait és menetét, továbbá a kérdőívem szerkezetét és felépítését. Az eredmények és azok értékelése részben bemutatom a mélyinterjúim és kérdőívem során kapott válaszokat és eredményeket, majd tovább elemzem ezeket a kapott eredményeket. A következtetések és javaslatok részben ismertetem, hogy a hipotéziseim helytállóak-e, vagy sem, továbbá javaslatokat tennék marketing és üzleti szempontból a fejlesztési lehetőségekre a DVSC Futball Klubra vonatkozóan. Az összegzés részben nyomatékosítom a marketingtevékenységek és marketingstratégiák döntő fontosságát és szerepét általánosságban a sportra, majd konkrétan a futballra, és ezen belül is a DVSC Futball Klubra vetítve, továbbá kitérek arra, hogy a marketing segítségével hogyan fejlődhet a sport, a futball, és a DVSC Futball Klub.85huDVSCfutballmarketingA DVSC Futball Klub marketingstratégiájaMarketing Strategy of DVSC Football ClubDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány