Mező , KatalinSzáva, Boglárka Andrea2024-06-172024-06-172024-04-03https://hdl.handle.net/2437/372910A szakdolgozat témaválasztását az egyre nagyobb teret hódító IKT eszköz használat, és annak igénybevételének nehézsége indokolja. Valamint az, hogy a gyermek, fiatal agresszív viselkedését befolyásolhatja a környezete, átveheti a tőlük látott példákat (Horváth, Vigassyné, 2001). Ide tartozhatna a videójátékok is, aminek népszerű fajtája az erőszakos/horror videójáték. A tanulásban akadályozott fiataloknál jellemző az agresszív viselkedéselemek produkálása, ezt bizonyítja Egri (2016) kutatása is. Ezt az erőszakos/horror videójátékok akár még jobban elő is hívhatják. A témában még nincs sok vizsgálat, a tanulásban akadályozott fiatalokat előtérbe állító pedig egyáltalán nincs. A szakirodalmak tekintetében is sok volt a külföldi, főként angol, mivel a téma még kevésbé kutatott. Cél, hogy felhívjuk a fiatalokkal kapcsolatban álló szülők, nevelők, pedagógusok figyelmét, hogy érdeklődjenek a fiatal videójátékozási szokásairól, és próbálják meg ellenőrizni, szabályozni azt.48huvideójátékoktanulásban akadályozottságszociális képességekAz erőszakos/horror videójátékok hatása a középiskolás korú tanulásban akadályozott fiatalok szociális képességeireNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.