Danyi-Boll, AnikóBaracsi-Hetrovicz, Petra2023-04-262023-04-262023-04-26https://hdl.handle.net/2437/350883A dolgozat a kiskereskedelmi márkák és a fogyasztók kapcsolatát vizsgálja és foglalja össze szakirodalommal és saját kutatásokkal kiegészülve. Célja, hogy komplex képet adjon 2023-ban a magyar fogyasztók és a saját márka viszonyáról. Magyarországon egyre nagyobb teret kapnak a kiskereskedelmi üzletláncok, és azok saját márkái. A dolgozatban szó van arról, hogy az infláció és egyéb tényezők hogyan hatnak a magyar fogyasztói magatartásra. A dolgozat fő mozgatórugója, hogy miképp is értelmezi a magyar fogyasztó a saját márkát, meg tudja-e különböztetni azt a gyártói márkától, és a vásárlása során mennyire tesz tudatosan a kosárba különböző márkajelzéssel ellátott termékeket. Ezen kívül feltérképezi a kiskereskedelmi üzletek stratégiáját, a saját márkák előretörését a magyar piacon, hiszen a márka az, amellyel összekapcsolják a vásárlók a gyártót a termékkel. A cél eléréséhez kétféle primer kutatás alkalmazására került sor. A primer kutatáson belül készült egy kvalitatív mélyinterjú a Szolnoki Auchan áruház igazgatójával, a kvantitatív része pedig megkérdezéssel készült. Utóbbi módszerrel a végső fogyasztók lettek megkérdezve online felületen keresztül, azaz kérdőív formájában. A primer kutatást google kérdőíves, excel, és spss módszerrel lett kiértékelve. A primer kutatások alapjául 4 hipotézis szolgált, melyek a kutatás végeredményeképp elfogadásra vagy elvetésre kerültek.58husaját márkakereskedelmi márkagyártói márkaA kereskedelmi márkák forradalmaA saját márkák minőségi megítélésének vizsgálata a magyar fogyasztók körébenThe Revolution of Commercial BrandsDEENK Témalista::Közgazdaságtudományrestricted