Pinczésné Palásthy, IldikóBranda, Tamás2017-04-182017-04-182017-04-15http://hdl.handle.net/2437/238107Dolgozatomban a munkapszichológia jelentőségének és az azzal szorosan összefüggő lelki egészségvédelem fontosságának a bemutatását követően, a magyar oktatásban a 2000–es évektől napjainkig eltelt közel másfél évtized alatt bekövetkező lényeges változásokat és azok pedagógusokra gyakorolt hatásait vettem górcső alá. Kutató munkám során arra a kérdésre kerestem a választ, hogy az előzetesen feltárt, gyorsan változó környezet által indukált pedagógusszerep-átalakító hatások közepette milyen munkahelyi hatások érik a középiskolai tanárokat egy adott középiskolában, és milyen összefüggések lelhetők fel a testi-lelki egészségükkel kapcsolatban. A felvetett hipotéziseket kérdőíves módszerrel ellenőriztem, igazoltam, majd megfogalmaztam a pedagógus pályán több évet eltöltött pedagógusok felé egy célkitűzést, egy mentori attitűdöt, amely felhívja a figyelmet arra, hogy a kezdő pedagógusoknak a pedagógiai szakmai és a szakmódszertani tapasztalatok átadásán túl feladata az egészségmegőrzésre irányuló jó gyakorlatok bemutatása is.71hupedagógusokmunkahelyi hatásokmunkakörülményekegészségi állapotA pedagógusok és a munkahelyi hatásokKözépiskolai tanárok munkakörülményeinek és egészségi állapotának összefüggéseiDEENK Témalista::Neveléstudomány::Felnőttnevelés