Herczeg, JuditHalász, Dániel2021-04-142021-04-142021-04-13http://hdl.handle.net/2437/305828A kultúra és játék kapcsolatát vizsgálva, már Huizinga is úgy vélekedett, hogy az emberi kultúra a játékban, játékként kezdődik és bontakozik ki. Rávilágított a játék kultúrateremtő, megőrző és átadó szerepére. (Huizinga 1944). Ezen tulajdonságai miatt a játékokra kulturális erőként tekint-hetünk (Bús 2013). Úgy gondoljuk, hogy a tradicionális játékok ezen tulajdonságai megújult formában a videojátékok műfajában is megtalálhatók. Potenciális kultúraközvetítő hatásai révén, valamint egyre népszerűbb, a korfán is folyamatosan felfelé kúszó társadalmi jelensége miatt a videojátékok a közművelődés számára eddig ismeretlen, új platformként szolgálhatnak. A műfaj lehetséges közvetítő hatásmechanizmusait a Civilization VI videójátékon keresztül kívánjuk bemutatni, melyben a játékosoknak lehetőségük van Magyarországként a világtörténelem teljes átírására.78huKözművelődésVideojátékKultúraVideojátékok és kultúraközvetítő hatásmechanizmusaikDEENK Témalista::Neveléstudomány