Müller , Anetta ÉvaVencel, Ákos2024-06-242024-06-242024-04-23https://hdl.handle.net/2437/374790Ebben a dolgozatban a szurkolói elkötelezettség, attitűd és fogyasztói viselkedés bonyolult dinamikája került vizsgálatra a sportmarketing területén. Egy átfogó felmérés elemzése által a tanulmány megvizsgálja az érzelmi kötődés, a közösségi média részvétele, a vásárlási magatartás és a sportélményekkel való elégedettség kölcsönhatását. A kulcsfontosságú eredmények egy sokszínű és elkötelezett rajongói bázist mutatnak, amelyet erős érzelmi kapcsolatok jellemeznek a kedvenc csapatokhoz vagy sportolókhoz, aktív részvétel a sporttal kapcsolatos beszélgetésekben a közösségi média platformokon, és hajlandóság a szponzorok támogatására a merchandise vásárlások által. Ezeknek a dinamikáknak a megértése értékes betekintést nyújt a sport szervezeteknek és a marketingeseknek abban, hogy hogyan alakítsák ki a stratégiáikat a rajongói élmények fokozása és a hosszú távú elkötelezettség elősegítése érdekében. Ez a kutatás hozzájárul a szélesebb körű rajongói viselkedési diskurzushoz, és ajánlásokat kínál a jövőbeli kutatásokra a sportmarketing és -menedzsment területén.68huSzurkolói elkötelezettségAttitűdFogyasztói magatartásSportmarketingSporttermékSportfogyasztásRajongói elkötelezettség, hozzáállás és fogyasztói magatartás a sportbanFan engagement, attitudes and consumer behaviour in sportKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.