Kocsis, Imre2020-09-112020-09-112018-12-10International Journal of Engineering and Management Sciences, Évf. 3 szám 5 (2018) , 45-57https://hdl.handle.net/2437/295210Students in Hungarian secondary schools generally have no realistic picture of what engineers do. In the framework of a project workshops are held in secondary schools to pass knowledge about the world of engineers through games, problem solving, and teamwork. Our aim is to give the students an idea of the broad range of engineering fields and activities. In this paper we briefly introduce the details of the programme and our experience in the application.A középiskolásoknak, különösen a gimnáziumokban tanulóknak kevés információja van a mérnöki szakmáról. Egy foglalkozássorozat megvalósításával azt tűztük ki célul, hogy játékosan, csapatmunkában adjunk át ismereteket a diákoknak ezen a téren. Ebben a cikkben röviden bemutatjuk a tevékenységeket, és az alkalmazás tapasztalatait.application/pdffolyamatfejlesztési elvek és megoldások – módszertani eszközök a mérnöki kompetenciák kialakításában a középiskolás korosztálybanfolyóiratcikkOpen Accessby the authorshttps://doi.org/10.21791/IJEMS.2018.5.6.International Journal of Engineering and Management Sciences532498-700X