Bíró, ZsoltHegyi, Eszter2020-05-172020-05-172020-04-26http://hdl.handle.net/2437/287631Kutatásomban a tanulói stressz, iskolai motiváció és áramlatélmény összefüggéseit vizsgáltam a hagyományosan oktatott általános iskolások, szegregáltan oktatott tanulási akadályozottsággal küzdő diákok és integráltan oktatott tanulási zavaros diákok körében. Vizsgálatomhoz a Tanulási Motiváció Kérdőívet, a Tanulói Stressz Kérdőívet és a Flow Kérdőívet használtam. Kutatásomban 229 fő vett részt, életkoruk 10 és 15 év között volt a vizsgálat időpontjában. Hipotéziseim szerint összefüggést találhatunk a tanulói stressz, iskolai motiváció és áramlatélmény dimenziói között. Ezen kívül feltételezésem szerint statisztikailag szignifikáns különbség van az iskolai feladatok elvégzése során átélt stressz, áramlatélmény és tanulói motiváció tekintetében a különböző típusú általános iskolák tanulói között. Statisztikai elemzésemhez a ROPstat statisztikai programot használtam. Eredményeim igazolták előzetes feltételezéseimet arról, hogy különbségeket fedezhetünk fel a hagyományos általános iskolákban oktatott diákok, az integráltan oktatott tanulási zavarral küzdő tanulók és szegregált oktatási intézményekben tanuló tanulási akadályozottsággal küzdő társaik között az iskolához kapcsolódó stressz, motiváció és flow-élmény tekintetében. Statisztikai számításaim igazolták, hogy a tanulói motiváció, stressz és áramlatélmény dimenziói között szignifikáns összefüggés van. Munkám felveti egy későbbi nagyobb mintán végzett longitudinális vizsgálat lehetőségét.61hutanulási motivációtanulói stresszáramlatélménytanulási zavartanulási akadályozottságAz iskolai motiváció, a tanulói stressz és áramlatélmény összefüggéseinek vizsgálata különböző típusú általános iskolák tanulóinak körébenDEENK Témalista::Pszichológia