Péter-Szarka, SzilviaZsuga, Márk Péter2014-05-062014-05-062014-04-072014-05-06http://hdl.handle.net/2437/191401A dolgozat az iskolai zaklatás, az empátia és az érzelmi intelligencia kapcsolatát vizsgálja, két, különböző típusú miskolci középiskolában. A műhelymunka elméleti részében bemutatásra kerül a vizsgált korosztály, a serdülők. Majd az agresszió és az iskolai zaklatás speciális jellemzői, szerepkörei válnak láthatóvá. Külön helyet kap az elméleti részben a két további faktor, az empátia és az érzelmi intelligencia elméleteinek, modelljeinek, kérdéskörének tárgyalása is. Szó esik a férfi-női különbségekről, ezek elméleti megközelítéseiről. A kutatás 146 fős mintán, szakközépiskolában, illetve gimnáziumi környezetben vizsgálja a Figula Erika és munkatársai által létrehozott, Iskolai Zaklatás modell összefüggéseit a nemekkel, valamint a két vizsgált iskolatípussal. Majd, a Bar-On EQ-i teszt és a Davis-féle IRI kérdőív segítségével összehasonlításra kerülnek az iskolai zaklatás szereplői, érzelmi intelligenciájuknak, valamint empatikus képességeiknek bizonyos dimenziói alapján.68huBullyingEmpátiaEQÉrzelmi intelligenciaIskolai zaklatásSerdülőkorBullying, empátia, és érzelmi intelligencia kapcsolatának vizsgálata, miskolci középiskolások körében.A kreativitás és konfliktuskezelés kapcsolatának vizsgálata.Férfiasság és agresszió: Küzdősportok választása, és hatásai az agresszió tükrében.Küzdősportok és harcművészetek összehasonlító elemzése, az agresszió és konfliktuskezelés alapján.DEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológiano_restriction