Kindrusz, PálJákóbné Szilágyi, Éva2024-06-202024-06-202024-04-14https://hdl.handle.net/2437/374147A dolgozat a kompetenciamérés szövegértés területének fejlesztési lehetőségeinek feltárására irányul. Az elméleti részben az országos kompetenciamérésről, az olvasás és szövegértés hátteréről valamint a szövegértés kontextusába tartozó dimenziókról (kritikus kognitív készségekről, olvasási szokásokról, stratégiákról, gondolkodásról, figyelemről, affektív területekről) olvashatunk. A második nagy egységtől kezdődően a szövegértés és a feltételezett befolyásoló területek méréseihez kapcsolódóan a minta bemutatása, a szövegértés teszt elemzése, a mérési dimenziók leíró statisztikai elemzése, a mérések eredményei majd az összefüggésekre irányuló és a hipotézisek vizsgálatai találhatók. Az eredmények alapján a mérésben résztvevő tanulók szövegértésének fejlesztéséhez vezető út a kritikus kognitív alapkészségek, a figyelem és a gondolkodás kiemelt fejlesztése. A dolgozat a téma sokrétűsége és egyedi mintája miatt kifejezetten a Létavértesi Irinyi János Általános Iskola felső tagozatos tanulóinak szövegértési fejlesztési lehetőségeire utal, de iránymutatásul szolgálhat más intézmények számára is.90hukompetenciamérés, szövegértés, fejlesztési lehetőségek, felső tagozatAz országos kompetenciamérés szövegértés területének fejlesztési lehetőségei a Létavértesi Irinyi János Általános IskolábanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.