Kis, Károly ÁrpádCsurgó, Bence2025-12-122025-12-122025-12-01https://hdl.handle.net/2437/399833A szakdolgozat célja egy komplex, hibrid energia-visszanyerő rendszer modellezése és vizsgálata, amely a járművekben keletkező veszteség-energiák hasznosítására fókuszál. A kutatás során három eltérő fizikai elven, (piezoelektromos, elektromágneses és termoelektromos működő alrendszer kerül kidolgozásra a Tesla Model S paramétereire illesztve. A modellezés során a dinamikai, elektromechanikai és termikus folyamatok általános matematikai egyenletei MATLAB/Simulink és Simscape környezetben kerülnek implementálásra. A vizsgálat kiterjed az optimális munkapontok meghatározására, különös tekintettel a menetkomfort és a menetbiztonság fenntartására. A rendszerek integrációja során felmerülő, eltérő időállandókból fakadó merev rendszer problémáját egy egyedi, szekvenciális együttműködő-szimulációs eljárás oldja meg. A szimulációs eredmények igazolják a technológiák energetikai potenciálját és a szabályozási stratégiák hatékonyságát, rávilágítva a hibrid rendszerek jövőbeni alkalmazhatóságára.80huEnergia-visszanyerés, Piezoelektromosság, Termoelektromos generátorEnergiatudatos közlekedés: Energiavisszanyerő technológiák alkalmazásaMűszaki tudományokHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.