Sántics, BélaKéri, Edit2014-05-152014-05-152014-05-082014-05-15http://hdl.handle.net/2437/192359Pszichikai funkciói (személyiség fejlesztő, türelem, tolerancia, önbizalom, küzdő képesség formázó, feszültség levezető, önmegvalósító, szorongás, depressziócsökkentő, kedélyállapot növelő) elengedhetetlenül fontosak. Szociális funkcióira (közösség teremtő, kapcsolat létrehozó) egyre erősebben van szükségünk a szürke, monoton napjainkban. A fent említettek alapján tehát célszerű, ha megtanulunk úszni. Egészséget, biztonságot, nyugalmat, szórakozást, kiegyensúlyozottságot, elismerést, sikert, pénzt, munkahelyet, szociális felemelkedést nyújthat. Fontos az egyén, a társadalom, a kultúra, a politika és a tudomány számára egyaránt. Felmerül bennem a kérdés, vajon mikor, miért indulnak el az emberek, vagy indítják el gyermekeiket, hogy megtanuljanak úszni? Általánosságban milyen korúak az úszni tanulók?55huÚszásoktatásmindennapi igényekÚszásoktatás a mindennapi igények tükrébenSwimming training with recpect to everyday demandúszásoktatás