Csűrös, Gabriella KláraInczéné Konyári, Ágnes2024-06-192024-06-192024-04-15https://hdl.handle.net/2437/373747A dolgozat célja a szakképzési rendszerben az utóbbi években bekövetkező legjelentősebb változások bemutatása. Ennek elérése érdekében nemcsak a kapcsolódó szabályozást dolgoztam fel jogtörténeti és jogösszehasonlító módszerrel, hanem igyekeztem feltárni a releváns szakirodalmat, valamint empirikus módszert is alkalmaztam. Megfigyelésemet egy adott szakképző intézményben dolgozó oktatók, és tanulók körében végeztem, melyet tapasztalataimmal egészítettem ki. Kutatásom eredményeképpen beigazolódott a legfőbb hipotézisem, miszerint az átalakulás jelentős, területe sokrétű. A dolgozat során, a reform egyes területeinek bemutatását követően értékeltem a változásokat és kifejtettem a tapasztalaton alapuló kutatásom eredményét is. Ezen vizsgálat eredményeit nemcsak munkám során tudom hasznosítani, hanem segítségül szolgálhatnak a szakképzési rendszer iránt érdeklődő közönség számára is.58huszakképzési törvényszakképzési struktúraSzakképzés 4.0 StratégiaösztöndíjrendszerautonómiaintézményértékelésA szakképzési rendszer változásai és azok értékeléseNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.