Nagygyőryné Kerti, IbolyaSzilvási, Zsófia2024-06-172024-06-172024-04-10https://hdl.handle.net/2437/373045A szakdolgozat témája a sajátos nevelési igényű tanulók pályaválasztási motivációi. Azon belül tanulásban akadályozott 7.-8.osztályos tanulókkal készítettük el a kutatásunkat. A vizsgálatunkat kvalitatív formában végeztük, interjú formájában. A dolgozatban szerettünk volna utánajárni a következő faktorok mennyire vannak befolyással a tanulásban akadályozott tanulókra: Elsődleges szociális környezetük az otthonuktól milyen tájékoztatást, támogatást kapnak, illetve szüleik munkakörének a szerepe. A közoktatás rendszerében milyen edukációt kaptak a témában, illetve a pedagógusok szerepe is ezen tényezők közé sorolandó. A gyógypedagógus szerepe, pedig külön kiemelendő fontosságú a tanulásban akadályozott tanulók pályaválasztási döntésében. Végül a tanulónak az egyéni személyisége, indíttatásai, érdeklődési körét sem hagyhatjuk figyelmen kívül. Ebben a dolgozatban, tehát választ kaphatunk, hogy ezek a tényezők milyen kihatással vannak a tanulásban akadályozott tanulók pályaválasztási döntéseire, motivációira.47hupályaválasztáspályamotivációtovábbtanulásSajátos nevelési igényű tanulók pályaválasztási motivációiNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.