Szendrei, LászlóBuzás, Balázs2017-05-292017-05-292017-04-28http://hdl.handle.net/2437/241064A szakdolgozatomhoz a kutatást az M35-ös autópálya Debrecentől Görbeházáig vezető szakaszon végeztem bejárva a területet. Megvizsgáltam a vadvédelmi berendezések működését, a gépjármű forgalmat az adott szakaszon, az illetékes vadászatra jogosultak állománynagyságát és a vadelütések számát. A kutatásnak volt terepi része is. Megfigyeltem a vadváltókat, a nyomokat és azt, hogy hol milyen állapotban van a védőkerítés. A kutatásomhoz rendszeresen jártam a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hez. Kivittek terepre, amikor viszont esős idő volt a központba mutatták be a vadvédelmi rendszerek működését. Az ott dolgozó munkatársak mindenben segítettek, amiben csak tudtak. A terepen dolgozó munkatársak elmondták, milyen amikor egy vadat kikell terelni. Sok új dolgot tanultam. A kutatásom célja a vadvédelmi berendezések működésének bemutatása és a vad-gépjármű ütközések kiváltó okai. Továbbá kérdés volt az is, hogy a jelenlegi vadvédelmi berendezések megfelelően működnek-e. Véleményem szerint az autópályán egy jól kiépített hasznos védelmi rendszer került megépítésre, a vad elütések száma minimalizálva van, de még lehet hova fejleszteni. A közutakon pedig a vad vonulásával veszélyeztetett szakaszokon a gépjárműveknek figyelmesebben és mérsékeltebb sebességgel kellene haladniuk, főleg abban az időszakban, amikor a vad mozgásnak kiváltó okai lehetnek.40huvadállományvad-gépjármű ütközésőzmezei nyúlautópályaforgalomVadvédelem az M35-ös autópályánDEENK Témalista::Mezőgazdaságtudomány