Kormos, AttilaCsépke, Renáta2013-01-072013-01-072012-12-142013-01-07http://hdl.handle.net/2437/155388Szakdolgozatom a következő tematika szerint épül fel: A rövid bevezetőben a témaválasztás indoklására kerül sor, amit az első fejezet követ. Ebben a részben a csoportmunka kialakulását és fejlődését mutatom be. Hogyan és mióta foglalkoztatja a pedagógusokat a csoportmunka, miért tartják fontosnak a szakemberek a csoportmunka alkalmazását a tanulási folyamatban. A következő részben a csoportmunka magyarországi alkalmazásával foglalkozom, majd a történeti háttér áttekintése után a legfontosabb szervezési szempontokat mutatom be. Az értekezés általános jellegű, amiben olyan lépéseket gyűjtöttem össze, melyek bármely tantárgy során felhasználhatók csoportmunka szervezése céljából. A dolgozat további részében a történelem órán megvalósuló kooperatív óraszervezés nehézségeit és a nehézségek kezelésére szolgáló módszereket mutatom be. Az utolsó két fejezetben saját ötleteimet, és tapasztalataimat írtam le és vetettem össze a szakirodalomban olvasottakkal.25hutörténelemCsoportmunka a történelemtanításbanDEENK Témalista::Történelemtudomány