2021-06-292021-06-29http://hdl.handle.net/2437/319317The objective of this article is to present the results of studies on attitudes of secondary school students towards people with physical disabilities. The research was conducted among pupils of high schools, technicians, and professional schools in Poland. On the basis of the results of the research, it can be stated that the attitudes of young people towards people with physical disabilities vary (from negative to very positive). Moreover, attitudes towards people with physical disabilities are related to knowledge about physical disability and perception of parents' attitudes towards people with physical disabilities.Jelen tanulmány célja, hogy bemutassa azon kutatások eredményeit, melyek a középiskolások attitűdjeit vizsgálják a testi fogyatékossággal élők iránt. A kutatást Lengyelországban, gimnáziumi, szakközépiskolai és szakiskolai diákok körében végeztük. A kutatási eredmények alapján megállapítható, hogy a fiatalok attitűdje a testi fogyatékossággal élők felé nagyon változatos képet mutat (a negatívtól a pozitívig). A testi fogyatékossággal szembeni attitűd szoros összefüggésben áll a testi fogyatékossággal kapcsolatos ismeretekkel és a szülők testi fogyatékkal élőkkel szembeni hozzáállásainak észlelésével.application/pdfCopyright (c) 2020 Dr. Magdalena Wędzińskahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0physical disabilityattitudesyouthtesti fogyatékosságattitűdifjúságSHAPING YOUTH ATTITUDES TOWARDS PEOPLE WITH PHYSICAL DISABILITIES – RESEARCH REPORTA TESTI FOGYATÉKOSSÁGGAL ÉLŐK IRÁNTI ATTITŰD FORMÁLÁSA FIATALOK KÖRÉBEN - KUTATÁSI BESZÁMOLÓinfo:eu-repo/semantics/article