Tóth , EszterMacsi, Martin2025-06-202025-06-202025-04-25https://hdl.handle.net/2437/394013A XXI. században az outsourcing-ra úgy lehet tekinteni, mint egy folyamatosan fejlődő, növekvő és rendkívüli népszerűségnek örvendő szervezeti és iparági struktúra. A kiszervezés valójában kényszer szülte eszközként jelenik meg a vállalatok látókörében, akik céljai között szerepel a versenyelőny megteremtése, valamint a költségek lehető legnagyobb mértékben való csökkentése. Mindössze négy évtized leforgása alatt a kezdetleges outsourcing eljárásoktól eljutottunk odáig, hogy a szervezetek akár egész üzleti folyamatokat (Business Process Outsourcing - BPO) is képesek kiszervezni. Mi több, megjelennek és meglehetősen gyorsan el is terjednek a különbféle szolgáltató központok, mint például a Shared Service Center (SSC) vagy a Business Service Center (BSC) stb. Napjainkra az outsourcing felértékelődése nemcsak a vállalatok körében generált versenyt, hanem a régiók esetében is. Amennyiben egy ország nem alkalmazkodik a kiszervezés által megkövetelt igényekhez, akkor könnyen lemaradhat a gazdasági versenyben. Magyarország európai színvonalban is előkelő helyet foglal el a potenciális kiszervezési célországok rangsorában, meglehetősen fejlődik hazánk SSC szektora.72huoutsourcingkiszervezésSSC (Shared Service Center)Az outsourcing sikerességének vizsgálata a XXI. században, a Shared Service Center-ek (SSC) térhódítása MagyarországonExamining the success of outsourcing in the 21st century, the expansion of Shared Service Centers (SSC) in HungaryKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.