Mező, KatalinHári-Kapusi, Gabriella2025-06-032025-06-032025https://hdl.handle.net/2437/390761A szakdolgozat témája a szülő és a pedagógus együttműködésén belül a gyermek képességeivel kapcsolatos szülői és a pedagógusi tájékozódási hajlandóság és tájékozottság vizsgálata szülői vélemények alapján. A dolgozatban értelmezzük a szülői bevonódást, annak a gyermek iskolai előmenetelére gyakorolt hatását; az együttműködés fontosságát, a kapcsolattartás formáit kiemelten az óvoda-iskola közötti átmenetben; az együttműködés során tapasztalható nehézségeket és akadályokat. A kvantitatív vizsgálat eredményei által megismerjük, hogy a szülők milyen tájékozottsággal bírnak gyermekük fejlődésével, képességeivel, fejlesztési lehetőségeivel és tehetségjegyeivel kapcsolatban; a szülők milyen mértékben igyekeznek megismerni és tájékozódni az előbbiekről; milyen a köznevelési intézmények pedagógusainak/szakembereinek tájékozódási és megismerési hajlandósága a gyermeket illetően; a szülők és a pedagógusok a gyermekkel kapcsolatosan milyen kommunikációs formákon keresztül tájékoztatják egymást; mindezt milyen gyakorisággal és formában teszik. Az adatgyűjtéshez önkitöltő kérdőíves módszert alkalmaztunk. Az eredményeket ábrákkal és összesítő táblázatokkal szemléltetjük.72huszülő és pedagógus együttműködésszülői bevonódásszülő és pedagógus kapcsolattartási formáiszülői tájékozottságtájékozódási hajlandóságóvoda-iskola átmenetA gyermek képességeivel kapcsolatos szülői és a pedagógusi tájékozódási hajlandóság és tájékozottság vizsgálata szülői tapasztalatok alapjánNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.