Vargáné Nagy, AnikóCzentyéné Domokos, Tünde2019-04-032019-04-032019-03-29http://hdl.handle.net/2437/264994A szakdolgozatomban az érzelmi nevelés fontosságát szeretném bizonyítani az óvodás korosztály körében. Két oldalról vizsgálom a gyermekek érzelmi életének fejlődését, az elsődleges szocializációs közegben, a családban, és a másodlagos szocializációs közegben, az óvodában.A dolgozatom célja, hogy minél több ismeretet szerezzek a gyermekek érzelmi életének fejlődéséről.Kíváncsi vagyok a családi élet szerepeire, szerepkonfliktusaira, hogy miként hat a családi nevelés a gyermekek érzelmi életére. Keresem a választ arra, hogy a szülők milyen mintát, értékeket közvetítenek gyermekeik számára az egészséges személyiségfejlődésük érdekében. Bemutatom az óvodapedagógus kívánt személyiségjegyeit, szerepeit a gyermekekhez való viszonyulását az egészséges érzelmi fejlődésük érdekében. Keresem a választ, hogy mit tehetünk mi pedagógusok a gyermekek érzelmi nevelésének gazdagítására. Kutatómunkám során kérdőíves vizsgálatot végeztem a szülőkkel, és fókuszcsoportos interjút készítettem az óvodapedagógusok körében. Az intézményünk nagy hangsúlyt fektet az érzelmi, erkölcsi és értékorientált közösségi nevelésre, ezért dolgozatomban ennek a megvalósítását is szeretném bemutatni.49huÉrzelmi nevelésÓvodáskorÉrzelmekNevelésAz érzelmi nevelés fontossága óvodáskorbanDEENK Témalista::Neveléstudomány