2008-12-062008-12-069631628833http://hdl.handle.net/2437/47351A szerzők a speciális szakiskolai oktató-nevelő munkájuk során szerzett szakmai tapasztalatukra támaszkodva készítették ezt a tankönyvet. Kiváló, sok éves gyakorlattal rendelkező gyógypedagógusok, akik ismerik azokat a mozgatóerőket, hatásokat, amelyek tanulóinkat - e korosztályt - motiválják. Ezt tükrözi a tankönyv tartalma és szerkezete. A tankönyv ismeretanyaga azokra a képességfejlesztő hatásokra épít, amelyeket az irodalom tanítása közvetíthet. A tananyag összeállításakor és megfogalmazásakor a szépirodalmi művek nyújtotta élményeket és az általuk közvetített értékeket tartották a legfontosabbnak. A feldolgozásra szánt anyag rendszerezi az eddig tanult ismereteket, a tankönyvben közölt lexikális tudnivalók már csak orientálnak. A tankönyv strukturálisan két részből áll. Egy kronologikus áttekintésből, amely az előző évek ismereteit szintetizálja, és egy műnemenkénti csoportosításból, ami rendszerezi az irodalmi alkotásokat. A tartalom ilyen szerkezetű tagolása újszerű, segítve ezzel az ismeretek élményszerű átadását.9631628833http://webpac.lib.unideb.hu:8082/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&resultview=long&ccltext=idno+bibKLT00324214bibKLT00324214