Vida, ViktóriaFórián , Anna2025-06-192025-06-192025-05-03https://hdl.handle.net/2437/393845Szakdolgozatom célja volt feltérképezni az édesipar múltját, jelenlegi helyzetét és megismerni a fogyasztói elvárásokat. A szekunder kutatásban tágabb nézőpontból tudtam vizsgálni az európai és a magyar cukrász - és csokoládéipar nagyon szereplőit. Kitértem a World Cocoa Foundation (WCF) programjára és céljaira, valamint a környezettudatos és etikus működés fontosságára. A hazai és a külföldi kézben levő vállalatokat is tanulmányoztam. A primer kutatásban egy kérdőíves megkérdezésen keresztül kaptam választ kérdéseimre. A Dubai csokoládé trendről kikértem a fogyasztók véleményét és ezáltal fényt derítettem a reklámok és a közösségi média felületek vásárlókra gyakorolt hatására is. Többek között a termelői és a kereskedelmi márkák közti különbségekről is szó volt a primer kutatásban, valamint a megfelelő árazás szerepéről is. Az ágazat hatékony működéséhez, úgy érzem elengedhetetlen volt ezen kérdések vizsgálata dolgozatomban.56 oldalhucukrászatcsokoládéiparonline marketing eszközökDubai csokoládéA digitális marketing eszközök szerepe Magyarország cukrásziparábanThe role of digital marketing tools in Hungary's confectionery industryKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.