Demeter- Karászi, ZsuzsannaGuba, Attila2025-06-122025-06-122025https://hdl.handle.net/2437/391517A dolgozat célja, hogy feltérképezze, hogyan különböznek egymástól a különböző generációkhoz tartozó pedagógusok információszerzési szokásai, és ezek milyen tényezőktől függnek. A kutatás célja továbbá, hogy hozzájáruljon a generációk közötti megértéshez és együttműködéshez azáltal, hogy feltárja az információhasználati mintázatok mögötti attitűdöket és preferenciákat. A kutatás során különös figyelmet fordítottam a pedagógus tárdadalom jelenlegi helyzetére, bemutatom a jelenleg pedagógusként dolgozókat generációs jegyeik és életkori jellemzőik alapján, kiemelve azokat a nehézségeket, amelyek a különböző generációk együttműködése során megjelenhetnek. A kutatás során 64 leendő mentorpedagógus töltötte ki az online kérdőívet, mely kvantitatív adatelemzést tett lehetővé. A kutatás egyik fontos megállapítása, hogy az információszerzési szokásokat nem befolyásolja sem a nem, sem az életkor, sem pedig a generációs hovatartozás vagy a szakmai tapasztalat. A válaszadó pedagógusok többsége nyitott a modern technológiák, köztük a mesterséges intelligencia használata iránt, noha a gyakorlati jártasságuk eltérő, így igény mutatkozik a tudatos és hatékony alkalmazást segítő képzések iránt. A sokoldalú alkalmazási lehetőségek ellenére a mesterséges intelligencia oktatási célú elterjedése még várat magára. A kutatás hozzájárulhat a generációk közötti megértés erősítéséhez, az információszerzési stratégiák tudatosításához, valamint a korszerű pedagógiai eszközhasználat elterjesztéséhez. Mindez kulcsfontosságú lehet a jövő tanári munkájának hatékonyabbá és korszerűbbé tételében.33hupedagógus, generáció, információszerzés, konfliktus, együttműködés, mesterséges intelligenciaA különböző generációhoz tartozó pedagógusok információszerzési szokásainak vizsgálataNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.