Kálai, SándorVida, László2019-05-132019-05-132019http://hdl.handle.net/2437/267641A dolgozat a döntésalapú videojátékok elbeszélésmódját és mechanikai működését vizsgálja. A vizsgálathoz narratológusok (Vladimir Propp, Claude Bremond, Gérard Genette) és ludológusok (Gonzalo Frasca, Jesper Juul, Henry Jenkins) munkásságát veszi alapul. Összesíti, hogy a különböző narratológusok milyen narratívaelméletekkel és narratívaelemző szempontokkal dolgoztak, majd azokat igyekszik alkalmazni a döntésalapú videojátékok esetén. Hasonlóan a ludológus elméletek relevanciáját is elemzi. Konszenzust igyekszik teremteni a két tudományterület eredményei között, miközben azt is bemutatja, hogy melyik tudományág mely elemei azonosíthatóak a vizsgált videojátékokban.33hunarratológialudológiavideojátékNarratív lehetőségek döntésalapú videojátékokbanDEENK Témalista::Irodalomtudomány