Németh, Nóra VeronikaTománé Kiss, Ilona Mária2015-05-072015-05-072015-05-05http://hdl.handle.net/2437/212201Az elmúlt 25 év alatt a pedagógusképzés reformjait sok tényező indokolta, köztük a digitális technológia ugrásszerű fejlődése, a család szocializációs szerepében történt változások és az új generációk megjelenése az iskolapadban és a katedrán. A pedagógusok, és jó magam is alkalmazkodtunk a változásokhoz, folyamatosan képeztük magunkat és foglalkoztunk tanárjelöltekkel. Az Európa Tanács ajánlásai is nagy hatással vannak a minőségi fejlesztésre a tanárképzésben. A kontinuum szemlélet, az élethosszig tartó tanulás, a jó gyakorlat példája, a tanári kompetenciák, a pedagógus életpálya modell nélkülözhetetlen elemei. A XXI. század pedagógus jelöltjeit új szemléletmóddal, alkalmazkodva generációs jellegzetességeikhez, mentor tanárhoz rendelve tudjuk a pedagógus pályán elindítani sikeresen. A mentori szerepek és kihívások megközelítéséhez a szakirodalmon kívül, kérdőív és interjú formájában kérdeztem meg pedagógusokat és tanérjelölteket.67 oldalhuKépzési rendszerekvezetőtanármentortanárhatékony mentorMentori elvárások, kihívások és stratégiákDEENK Témalista::Neveléstudomány