Balázs, KatalinHolléry, Kata Eszter2025-06-172025-06-172025https://hdl.handle.net/2437/393052A humor egyre elterjedtebbé vált a reklámozás területén, a szakemberek pedig egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy egy-egy reklám kialakítása során milyen típusú humort alkalmaznak (Weinberger és Gulas, 2015; Weinberger és Gulas, 2019). Napjainkban közkedvelt reklámeszköz a sötét humor, mely negatív érzéseket válthat ki a befogadókból (Warren és mtsai, 2019). Gyakran tabutémákat feszeget bizarr és keserű, mégis humoros módon (Voisey és Heintz, 2024). A vizsgálat célja a sötét humort alkalmazó reklámok megítélésének vizsgálata a reklám jegyeinek és a személy jellemzőinek függvényében. A reklámokra vonatkozó vélekedések a reklámok iránti attitűdökkel, a reklámokkal szembeni szkepticizmussal, valamint az érzelmek iránti igénnyel kerültek összevetésre.68hureklámsötét humorérzelmek iránti igényszkepticizmusreklám iránti attitűdreklámpszichológiaSötét humort alkalmazó reklámok megítélésePszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.