Szilágyi, ZsoltBalogh, Tamás Zoltán2019-04-082019-04-082019-04-07http://hdl.handle.net/2437/265135Szakdolgozatomban a dr. Csanádi György közlekedésügyi miniszter (1956, 1963−1974) által kidolgozott 1968-as közlekedéspolitikai koncepciót mutatom be, valamint ennek végrehajtását Magyarországon, különösképpen Debrecen városában. Először Magyarország politikai és gazdasági helyzetét mutatom be 1945 és 1968 között, valamint kitérek az új gazdasági mechanizmusra is. A második fejezetben az 1968-as közlekedéspolitikai koncepcióval foglalkozok, azon belül a koncepció kialakulásának okait keresem, majd magát a reformot mutatom be. Vizsgálom ennek hatásait az országos vasúthálózatnál és a fővárosi és vidéki városi tömegközlekedésnél is. Harmadik fejezetemben bemutatom Debrecent, a város tömegközlekedését, az ezzel kapcsolatos reformtörekvéseket és ezek megvalósulását, valamint idős és ifjú Kálnoki Kis Sándor szerepét, akiknek része volt a debreceni tömegközlekedés átalakulásában. Bemutatásra kerül még, a villamos vonalak megszűnése, valamint a Zsuzsi vasút megszűnése és újra indulásának története is.108hu1968közlekedéspolitikai koncepcióDebrecenhelytörténetközlekedéstömegközlekedésvillamosvasútautóbuszkisvasútZsuzsi-vasútAz 1968-as közlekedéspolitikai koncepció hatása a debreceni tömegközlekedésreDEENK Témalista::Történelemtudomány::Debrecen történeteDEENK Témalista::Történelemtudomány::Magyar történet