Fehér, AndrásPilyinszky , Katalin Bianka2025-06-202025-06-202025-05-02https://hdl.handle.net/2437/393912A mesterséges intelligencia (MI) napjainkban egyre nagyobb hatást gyakorol életünkre. Ezen szakdolgozat célja, hogy feltárja az MI hatását a fogyasztói szokásokra, a marketingstratégiák kialakítására, illetve a marketingtevékenységek folyamataira. Dolgozatom során kifejtem, hogy mit jelent az MI, illetve milyen lehetőségeket, veszélyeket hordoz magával. A dolgozat kutatásai (szekunder, primer) során többek közt kiderült az is, hogy a megkérdezettek köre pozitívan reagál a személyre szabott hirdetésekre, többnyire pozitívan az MI generálta reklámokra, vegyesen a chatbotokra. A megkérdezett vállalat pedig hasznosnak találta alkalmazását az adatgyűjtéshez, adatelemzéshez, kampánytervezéshez, személyre szabott reklámok készítéséhez, valamint automatizált ügyfélszolgálati megoldások biztosításához. Alkalmazásukkor viszont nagy tekintettel kell lenni az etikus adatkezelésre és az adatbiztonságra. A dolgozat kutatásai alapján elmondható, hogy az MI nem csak egy eszköz, hanem egy stratégiai partner is a marketing világában, mely folyamatosan új lehetőségeket és kihívásokat teremt. A modern marketing kulcselemévé vált nagy hatást gyakorolva a következő évek trendjeinek alakulására.65humesterséges intelligenciaadatvezérelt marketingmarketing trendekAz MI hatása a marketingreFogyasztói és vállalati attitűdThe impact of AI on marketingKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.